پایان نامه سنجش رابطه میان مدیریت ارتباط با مشتری و ابعاد آن بر توسعه توان رقابتی
رابطه میان یکپارچهسازی سیستمها در سازمان با توسعه توان رقابتی
اگرچه رویکرد بازاریابی ارتباط تا حدودی موجب یکپارچگی و ادغام پروسه معامله مشتری و شرکت میشود، اما در بالاترین سطوح، نیاز به رویکرد همکاری خواهیم داشت. ارتباط با مشتری استراتژی جامع کسب و کار و بازار یابی است که فناوری ، فرایندها و تمام فعالیتهای کسب و کار را حول محور مشتری یکپارچه میسازد تا به ایجاد و حفظ ارتباطات بلند مدت و سود آور با مشتریان منجر شود (سیگالا[1]، 2006).
1-6- مدل مفهومی تحقیق
مدل مفهومی زیر برگفته از پژوهش وظیفهدوست و همکاران (2012) و کوتا و وادلامانی (1995) میباشد. در واقع، برای سنجش مدیریت ارتباط با مشتری از مدل وظیفهدوست و برای سنجش مزیت رقابتی نیز از مدل کوتا و وادلامانی استفاده خواهد شد. بنابراین در این تحقیق، مدیریت ارتباط با مشتری و ابعاد آن شامل (مدیریت دانش، تکنولوژی، مدیریت ارشد، پرسنل، شخصیسازی خدمات و یکپارچگی سیستمها در سازمان) به عنوان متغیرهای مستقل و توان رقابتی نیز به عنوان متغیر وابسته در نظر گرفته خواهد شد.
[1] . Sigala
نمودار 1-1- مدل مفهومی پژوهش (وظیفه دوست و همکاران، 2012؛ سعیدی و همکاران، 2012)
متن کامل : پایان نامه سنجش رابطه میان مدیریت ارتباط با مشتری و ابعاد آن بر توسعه توان رقابتی
برچسب: ،