پایان نامه رابطه بین الگوهای کسب و کار با عملکرد شرکتهای فعال در شهرکهای صنعتی استان گیلان ...
تکه هایی از متن پایان نامه به عنوان نمونه :
(ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)
فهرست مطالب
چکیده ...........................................................................................................................................................1
فصل اول : کلیات تحقیق ..............................................................................................................................2
1-1)مقدمه.................................................................................................................................................... 2
1-2 )بیان مسئله .......................................................................................................................................... 3
1-3 )اهمیت و ضرورت تحقیق.................................................................................................................. 7
1-4 )اهداف تحقیق.................................................................................................................................... 8
1-5 )چهارچوب نظری تحقیق..................................................................................................................... 8
1-6 ) فرضیه های تحقیق............................................................................................................................. 9
1-7 )تعاریف مفهومی و عملیاتی متغیرهای تحقیق ................................................................................... 9
1-8 )قلمرو تحقیق..................................................................................................................................... 14
فصل دوم : مبانی نظری تحقیق................................................................................................................... 15
2-1 )مقدمه................................................................................................................................................ 15
2-2 ) تعریف عملکرد سازمانی................................................................................................................ 16
2-2-1 ) سیر تاریخی مطالعه تفکر مبتنی بر عملکرد................................................................................. 17
2-2-2 ) ابعاد عملکرد سازمانی .................................................................................................................18
2-2-3) عوامل موثر بر عملکرد سازمانی................................................................................................... 20
2-2-4) اهمیت عملکرد سازمانی ..............................................................................................................21
2-2-5 )ارزیابی عملکرد و مدلهای سنجش آن ........................................................................................ 22
2-3) تعریف مدل کسب وکار................................................................................................................... 28
2-3-1) ابعاد مدل کسب و کار...................................................................................................................29
2-3-2) چهارچوبهای توصیف مدل کسب وکار...................................................................................... 31
2-3-3 )الگوهای طراحی کسب وکار........................................................................................................ 34
2-3-4 )نوآوری در مدل کسب وکار......................................................................................................... 40
2-3-5 )الگوهای کسب وکار کارایی محور............................................................................................... 47
2- 4 )پیشینه تحقیق................................................................................................................................... 48
فصل سوم : روش اجرای تحقیق............................................................................................................... 52
3-1 )مقدمه................................................................................................................................................ 52
3-2 )فرایند اجرای تحقیق......................................................................................................................... 52
3-3 )روش تحقیق..................................................................................................................................... 52
3-4 )نمونه و جامعه آماری ...................................................................................................................... 53
3-5 )روش ها و ابزار جمع آوری داده ها................................................................................................. 54
3-6 )روایی و پایایی ابزار اندازه گیری ..................................................................................................... 55
3-7 )روشهای آماری تجزیه و تحلیل داده ها ................. ........................................................................ 57
فصل چهارم : تجزیه و تحلیل داده ها ........................................................................................................58
4-1 )مقدمه ................................................................................................................................................58
4-2 ) توصیف ویژگی های جمعیت شناختی پاسخ دهندگان ....................................................................59
4-3 ) توصیف متغیرهای تحقیق.................................................................................................................60
4-4 )آزمون فرضیه ها.................................................................................................................................62
فصل پنجم : نتایج تحقیق و پیشنهادات........................................................................................................69
5-1 )مقدمه.................................................................................................................................................69
5-2 ) نتایج آمار توصیفی............................................................................................................................70
5-3 ) نتایج آمار استنباطی...........................................................................................................................73
5-4 ) پیشنهادات بر اساس یافته ها و فرضیه های تحقیق...........................................................................74
5-5) محدودیت های تحقیق.......................................................................................................................75
5-6 )پیشنهادات برای تحقیقات آتی...........................................................................................................75
منابع فارسی................................................................................................................................................76
منابع انگلیسی...............................................................................................................................................80
فهرست جداول
جدول( 2-1 ) ابعاد کسب و کار ................................................................................................................30
جدول (2-2) نه سنگ بنای مدل کسب وکار..............................................................................................33
جدول (2-3) الگوهای طراحی مدل کسب و کار صاحبنظران مختلف.......................................................39
جدول( 2-4)میزان وابستگی هر یک از مدلها به نظریه های مدیریت راهبردی .........................................42
جدول (2-5) مدل مفهومی کسب و کار.....................................................................................................43
جدول (3-1)توزیع پرسشنامه بر اساس مولفه های بکار گرفته شده ..........................................................55
جدول(3-2) ضریب آلفای کرونباخ و منابع پرسشنامه................................................................................57
جدول (4-1)توصیف زمینه فعالیت شرکتها.................................................................................................59
جدول (4-2)توصیف متغیر سابقه شرکت ..................................................................................................59
جدول (4-3) توصیف متغیر تعداد پرسنل...................................................................................................60
جدول (4-4)توصیف متغیر عملکرد ..........................................................................................................60
جدول (4-5) توصیف متغیر نوآوری...........................................................................................................61
جدول (4-6)توصیف متغیر کارایی..............................................................................................................61
جدول (4-7)ضریب همبستگی بین کارایی و عملکرد................................................................................62
جدول (4-8)ضریب همبستگی بین نوآوری و عملکرد .............................................................................63
جدول (4-9)آزمون رگرسیون متغیره های مستقل بر عملکرد ....................................................................64
جدول (4-10) آزمون رگرسیون بین نوآوری و عملکرد با توجه به سابقه شرکت ....................................65
جدول (4-11) آزمون رگرسیون بین کارایی و عملکرد با توجه به سابقه شرکت ......................................66
جدول (4-12)آزمون رگرسیون بین نوآوری و عملکرد با توجه به تعداد پرسنل........................................67
جدول (4-13) آزمون رگرسیون بین کارایی و عملکرد با توجه به تعداد پرسنل.........................................67
جدول (4-14)آزمون تی تست متغیرهای تحقیق با توجه به زمینه فعالیت .................................................68
جدول (5-1) توصیف مولفه های عملکرد شرکت ....................................................................................70
جدول( 5-2) توصیف مولفه های الگوی کسب و کار نوآوری محور.........................................................71
جدول( 5-3) توصیف مولفه های الگوی کسب و کار کارایی محور..........................................................72
فهرست اشکال و نمودارها
شکل (1-1) مدل تحقیق ..............................................................................................................................6
نمودار(4-1) میله ای زمینه فعالیت شرکت ها.............................................................................................96
نمودار (4-2) هیستوگرام متغیر سابقه شرکت..............................................................................................96
نمودار(4-3)هیستوگرام متغیر تعداد پرسنل.................................................................................................97
نمودار (4-4) هیستوگرام عملکرد ..............................................................................................................97
نمودار (4-5)هیستوگرام متغیر نوآوری ......................................................................................................98
نمودار (4-6)هیستوگرام متغیر کارایی.........................................................................................................98
پیوست ها / ضمایم
پیوست الف : پرسشنامه ..............................................................................................................................82
پیوست ب : خروجی آزمون های آماری ....................................................................................................86
چکیده لاتین ...............................................................................................................................................99
چکیده:
تحقیقات مدیریتی بر اهمیت نقش الگوهای کسب و کار در ارتقای عملکرد سازمانی تاکید دارد . در سالهای اخیر شاهد رقابتی تر شدن عرصه کسب و کار در صنایع مختلف بوده ایم . بنابر نظر محققان عرصه کسب و کار ، دستیابی به جایگاه رقابتی مناسب برای یک شرکت ، تنها با کمک یک الگوی مناسب کسب و کار امکان پذیر است . یک مدل کسب و کار موفق ، نشان دهنده یک راه بهتر نسبت به گزینه های موجود می باشد که می تواند ارزش بیشتری را به یک گروه مجزا از مشتریان پیشنهاد کرده و منافع بیشتری را به شرکت بازگرداند . از آنجا که مطالعات نظری و تجربی بسیار اندکی در زمینه ی عوامل موثر بر عملکرد شرکتها در بخش صنایع تولیدی صورت گرفته است در پژوهش حاضر ، رابطه بین الگوهای کسب و کار نوآوری محور و کارایی محور و عملکرد شرکت ، در شرکتهای فعال صنایع غذایی و فلزی بررسی شده است . داده ها از طریق پرسشنامه از 151 شرکت فعال صنایع غذایی و فلزی در شهرکهای صنعتی استان گیلان جمع آوری شده اند . روش تحقیق به کار گرفته شده در این پژوهش ، ضریب همبستگی پیرسون می باشد . نتایج تحقیق نشان می دهد که الگوهای کسب و کار نوآوری محور و کارایی محور با عملکرد شرکت رابطه معناداری دارد و به نظر می رسد در این خصوص تغییر در الگوی کسب و کار ،عملکرد را به میزان بالایی متاثر می کند .
متن کامل در سایت
متن کامل پایان نامه ها با فرمت word و پسوند doc قابل ویرایش مقطع کارشناسی ارشد با امکان دانلود رایگان پروپوزالها (فصل اول پایان نامه ها) و امکان خرید پایان نامه
40y.ir
برچسب: ،