دانلود مقالات دانلود مقالات .

دانلود مقالات

دانلود پايان نامه - سنجش رابطه ميان مديريت ارتباط با مشتري و ابعاد آن بر توسعه توان رقابتي

راهبرد مشتري محور

عقيده اساسي در راهبرد مشتري محور، توجه به مشتري و تلاش براي ايجاد فرصتهاي مزيت آفرين براي هر دو طرف ( شركت و مشتريان ) است. آنچه اهميت  دارد ارائه كردن چيزي به مشتريان است كه در حال حاضر خواهان آن هستند و پيش بيني آنچه در آينده ممكن است تقاضا كنند. اين امر از طريق چندين كانال دسترسي سنتي همچون پست الكترونيكي، تلفن و فكس و آماده شدن براي استفاده از كانالهاي آتي مثل ابزارهاي بدون سيم صورت مي گيرد. اين گونه مشتريان از حق انتخابي گسترده برخوردار مي شوند و مي توانند زمان و نحوه ي تماس خود با شركت و تماس شركت با خود را برگزينند.

هدف از اين سيستم، هوشمند كردن رقابتي سازمان است. اطلاعات از تمامي سيستمها جمع آوري مي گردد وسپس اين اطلاعات از بهترين و آسانترين راهي كه محصولات و خدمات مي تواند در معرض ديد و انتخاب مشتريان قرار گيرد سازماندهي مي شود (فيرمستاد و همكاران، 2003).

CRM در راه اندازي خطوط جديد محصولات و خدمات نيز مي تواند موثر واقع شود. افزودن محصولات جديد براي رقابت با رقبا و تامين خواسته ها ي پنهان يا جديد مشتريان ضروري است.  با CRM مي توان مشخص كرد كه مشتريان خواهان چه محصولات و خدماتي هستند و كداميك از محصولات جديد موفق خواهند شد.

پيش از گسترش، اضافه كردن يا اصلاح خطوط محصول، ابتدا مديريت بايد مشتريانش را بشناسد و مسلما CRM به علت توانمنديهايي كه در ايجاد رابطه ي نزديك با مشتريان و شناخت خواسته ها و نيازهاي آنان دارد مي تواند به عنوان يكي از بهترين سيستمها در تصميم گيري براي ارائه ي محصولات جديد مورداستفاده قرار گيرد.

10.2. حوزه هاي كاربردي مديريت رابطه با مشتري

كاربردهاي  CRM را مي توان در سه حوزه ي عمده طبقه بندي كرد : خدمات و پشتيباني از مشتري، استقلال نيروي فروش و استقلال بخش بازاريابي موسسه (كريگ[1]، 2000). هر يك از اين سه كاربرد مي تواند زيرساخت CRM خاص خود را بطلبد. ضمن آنكه هر يك از اينها را مي توان جداگانه يا در كنار يكديگر به اجرا  در آورد.

10.2.1. خدمات و پشتيباني از مشتري

خدمات و پشتيباني يكي از مهمترين و حياتي ترين فرايندهاي كسب و كار براي سازمانها است كه با استفاده از اين فرايند مي توان روابط بلندمدت با مشتريان را مديريت كرد و رشد داد. اين بخش موضوعاتي چون نحوه ي ارسال، بسته بندي، شرح محصول، صورت حساب، نصب، تعمير، بازسازي و بازطراحي را دربرمي گيرد.

واقعيت اين است كه چه در بخش توليد و چه در بخش خدمات، تمايز رقابتي بر اساس خدمات و پشتيباني ارائه شده به نحو فزاينده­اي افزايش يافته است. مطابق با تحقيقات موسسه برنامه­ريزي استراتژيك[2]، شركت­هايي كه از بخش خدمات و پشتيباني قدرتمندي برخوردار بوده­اند به سهم بازار، بازده سرمايه­گذاري  (ROI) و بازده فروش ((ROS بالاتري نسبت به شركت­هاي با خدمات پايين­تر دست يافته­اند (ميچل[3]، 1998).

اينترنت نيز رسانه­اي است كه به سازمانها اجازه داده دامنه ديد، قابليت دسترسي و فروش به پايگاه در حال رشد مشتريان را افزايش دهند. خواسته بنيادين اين رسانه تعاملي وب، قابليت خشنودسازي سريع بينندگان و مخاطبان است. اين كار از طريق دسترسي 24 ساعته در 7روز هفته، حذف مرزهاي جغرافيايي، سهولت سفارش­دهي، ارسال به موقع و خدمات و پشتيباني مسئولانه صورت مي­گيرد (باتلر[4]، 2000).

در نتيجه سازمانها با اين حقيقت مواجهند كه در اقتصاد نوين تمركز اصلي بايد بر مشتريان باشد. اغلب سازمان­ها راهبرد كسب و كارشان را مبتني بر مشتريانشان بنا نهاده­اند. هدف آنها كاهش زمان پاسخگويي به خواسته­هاي مشتريان، حل مشكلات مشتريان با كاركنان كمتر در بخش خدمات و پشتيباني و كاهش نياز به كاركنان پشتيباني از طريق خودخدمتي است.

[1] . Craig

[2] - Strategic Planning Institute

[3] . Mitchel

متن كامل : پايان نامه سنجش رابطه ميان مديريت ارتباط با مشتري و ابعاد آن بر توسعه توان رقابتي


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲ آبان ۱۳۹۷ساعت: ۰۱:۵۷:۵۵ توسط:محمد موضوع: نظرات (0)

پايان نامه بررسي رابطه هوش معنوي و بهزيستي معنوي

مفهوم هوش تاريخي طولاني دارد شايد به اندازه خود انسان قدمت داشته باشد حتي قديميترين داستانها در تاريخ بشري مثل حماسه گيلگاميش بعضي قهرمان داستان را عاقل وبعضي ديگر را براي اينكه مودب باشيم كمتر توصيف كرده اند .داستانهاي انجيل از باهوش نمونه هاي واضحي ارائه مي دهند مثل حضرت سليمان  نمونه هاي حماقت را هم آورده اند مثل حماقت حماسه نوح .به نظر مي رسد كه ما انسانها مدتهاست اين عقيده را پذيرفته ايم كه بعضي مردم در تصميم گيري بهتر از بقيه هستند اين افراد احتمالا همان اطلاعات را در اختيار دارند كه ديگران دارند اما وقتي به ارزيابي و پردازش اطلاعات مي پردازند به نتايجي مي رسند كه بهتر از نتايج ديگران است با اينكه در كل پذيرفته شده كه هوش به عنوان يك ويژگي فردي وجود دارد تنها از اواخر قرن نوزدهم بود كه براي اندازه گيري رسمي آن تلاشهاي جدي شروع شد اولين كسي كه در اين مورد اقدام كرد گالتون بود اما آلفرد بينه بود كه درسال 1905نمونه اوليه آزمون هوش واقعي را تهيه كرد آزمون بينه براي اين ساخته شد تا آموزش وپرورش فرانسه بتواند كودكاني را با تواناييهاي زير حد معمول شناسايي كند وبه آنها تعليمات ويژه ارائه دهد بااين حال با گذشت زمان و بويژه هنگامي كه همين آزمون انگليسي ترجمه شد ودر ايالات متحده آمريكا بكارگرفته شدروي اين موضوع تغيير جهت دادكه هوش همه كودكان اندازه گيري شود تهيه وسيله براي اندازه گيري هوش پرطرفدارومحبوب شد وچنين آزموني گسترش يافت بويژه در ايالات متحده آمريكا از انجا كه نمره هوش در روش بينه از تقسيم سن عقلي بر سن تقويمي بدست مي آيد نمره بدست آمده به ضريب هوش يا معروف شد.در نتيجه هوش به معناي توان بيولوژيكي براي تحليل نوع خاصي از اطلاعات به روشي معين است (گاردنر ، ۲۰۰۰، ص ۳۲).

طبق اظهار ماير (۲۰۰۰) هوش به توانايي استدلال انتزاعي و محاسبات ذهني گفته مي‌شود كه طبق قواعد خاصي انجام مي‌گيرد. استرنبرگ (۱۹۹۷) با در نظر گرفتن ديدگاهي متفاوت، بر جنبه‌هاي بيولوژيكي و تكاملي تاكيد مي‌كند و اظهار مي‌دارد كه هوش به معناي توانايي‌هاي ذهني لازم براي تطابق، گزينش و شكل‌دهي در هر زمينه محيطي است و موجب انعطاف‌پذيري در موقعيت‌هاي چالشي مي‌شود.

تعريف نهايي هوش كه در اين نوشتار مدنظر مي‌باشد عبارت است از قابليت تفكر، برنامه‌ريزي، خلق، تطبيق، حل‌مسأله، عكس‌العمل، تصميم‌گيري، و يادگيري (نوبل ، ۲۰۰۰) . هوش معنوي نيز از اين ويژگي‌ها برخوردار است؛ و نقش هماهنگ‌كننده آن در تحليل اطلاعات و حل مسأله امروزه بسيار مورد توجه قرار گرفته است.

دانلود متن كامل پايان نامه  :  بررسي رابطه هوش معنوي و بهزيستي معنوي  با كيفيت زندگي معلمان مقطع ابتدايي شهرستان گرمسار

از آن زمان تاكنون استفاده از آزمون هوش گاهي بحث برانگيز بوده است بااين حال يكي از فرضيه هاي اساسي روش هوش بهره  هرگز بطور واقعي زير سوال نرفته است .اينكه هوش به ما اجازه ميدهد تا بدانيم مردم چگونه اطلاعات انتزاعي راپردازش مي كنند.يعني هوش هميشه بصورت چيزي تلقي ميشود كه مردم از طريق آن افكار وعقايد را بررسي مي كنند از منطق استفاده مي كنند وشناختي وعقلي قرار دارند وهنگامي كه آزمونها مردم رادراين نوع مهارتها ارزيابي مي كنند نمره اي ارائه مي دهند كه براساس تواناييهاي شناختي است در اكثر مواقع اين آزمونها قسمت بزرگي از تجربه انسان را كه احساسات تمايلات و انگيزه هاي اورانشان مي دهند كاملا ناديده مي گيرند.بنابراين مقياس هوش همواره روي جنبه معيني از تجربه انسان متمركز كرده انداين جنبه هوش مطمئنا جنبه مهمي است اما تنها جنبه مهم نيست ومشكلي وجود دارد كه همه چيز را خراب مي كند .به رغم محبوبيت فراگيري آزمونهاي هوش ورشدتصاعدي  جنبش ازمون سازي معلوم شده است كه در بعضي وضعيتها هوش آن طور كه ما فكر ميكنيم تعيين كننده قدرتمندي براي نحوه رفتار نيست.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲ آبان ۱۳۹۷ساعت: ۰۱:۵۴:۵۶ توسط:محمد موضوع: نظرات (0)

مقاله (پايان نامه) : بررسي رابطه هوش معنوي و بهزيستي معنوي

هوش معنوي موضوع جالب و جديدي است كه مطالب نظري و نيز يافته هاي پژوهشي و تجربي درباره آن بسيار اندك است اين موضوع جزء عرصه هايي است كه تحقيقات چندان منسجم و نظام مندي براي شناخت و تبيين ويژگي ها و مؤلفه هاي آن در حد و اندازه انواع ديگر هوش صورت نپذيرفته است با اين حال، تازگي ها اين موضوع نظر بسياري از صاحبنظران و محققان را به خود جلب كرده است. از جمله اين تحقيقات ٬ در سال 2003 و 2004 م ٬ بر روي 5490 نفر از مردم سراسر جهان نشان داد كه هم بستگي قويي ميان عملكرد هوش معنوي و سن افراد وجود دارد.اين بدان معناي نيست كه دستيابي به مهارت هاي هوش معنوي به صورت خود به خود و با افزايش سن صورت مي گيرد، بلكه گوياي اين مطلب است كه افراد، با افزايش سن مي توانند مهارت هاي هوش معنوي را برگزينند و فراگيرند. به سخن ديگر،با گذشت زمان و بالا رفتن سن، افراد مي توانند به سطوح بالاتري از SQ دست يابند. همچنين نتايج تحقيقات نشان داد كه زنان نسبت به مردان نمرده بالاتري براي هوش معنوي دارند و مسيحيان و پروتستان ها نسبت به كاتوليك ها از SQبالاتري برخوردارند و همين طور سفيدپوستان در مقايسه با نژادهاي ديگر، نمرات بهتري داشتند(ويلكس ورث (2004

دانلود متن كامل پايان نامه  :  بررسي رابطه هوش معنوي و بهزيستي معنوي  با كيفيت زندگي معلمان مقطع ابتدايي شهرستان گرمسار

پژوهش هاي گوناگون نشان داده است كه ميان هوش معنوي و هدف زندگي، رضايت از زندگي و سلامت ٬ هم بستگي بالايي وجود دارد.المر و همكارانش در بررسي تحقيقات انجام گرفته در مورد آثار معنويت بر سلامت فرد، دريافتند معنويت با بيماري كمتر و طول عمر بيشتر همراه است و افرادي كه داراي جهت گيري معنوي هستند ٬ هنگام رويارويي با جراحت ٬ به درمان بهتر پاسخ مي دهند و به شكل مناسب تري، با آسيب ديدگي و نقص عضو كنار مي آيند(به نقل از: امنز( 2000  همچنين شواهد نشان مي دهد تمرين هاي معنوي، افزايش دهنده برخي ويژگي هاي فردي است كه براي بهره گيري از هوش معنوي سودمندند.اين ويژگي ها عبارت اند از خردمندي ٬ تماميت(كامل بودن)٬ دلسوزي، ديدگاه كل نگر داشتن، ذهن باز و انعطاف پذيري(زهر و مارشال، 2000).

جورج (2006) در پژوهشي با نام(استفاده عملي از هوش معنوي در محل كار) دريافت كه مديران با هوش معنوي مي توانند روش متفاوت در اداره افراد و هدايت آنها بيابند او ويژگي هاي مهم هوش معنوي را اطمينان فردي ٬ اثرگذاري ٬ برقراري ارتباطات ٬ درك بين فردي ٬ اداره تغييرات و حركت از مسيرهاي دشوار برشمرد. او معتقد است كه استفاده از هوش عقلاني ٬ منطق و تجزيه و تحليل ٬ براي تصميم گيري هاي مهم و همچنين به كارگيري هوش هيجاني، براي درك و كنترل هيجانات و احساسات فردي و احساسات ديگران نيزالزامي است.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲ آبان ۱۳۹۷ساعت: ۰۱:۵۱:۵۳ توسط:محمد موضوع: نظرات (0)

قواعد حاكم بر تنظيم قراردادهاي تجاري بين المللي فروش كالا

قانون محل اقامت خوانده

قانون ديگري كه در مبحث قانون حاكم بر قرارداد هاي خارجي مطرح است، قانون محل اقامت خوانده دعوي مي باشد. اين تئوري مبني بر اين ادله است كه قانون محل اقامت خوانده كه پاسخ گوي دعواست زيرا خوانده قادر و ملزم نيست براي پاسخگويي به ادعاي خواهان به دادگاه و قانوني غير از محل اقامت خود پاسخ دهد.

با اينكه اين تئوري در دعاوي داخلي كارايي دارد اما هيچ دليلي بر ارجحيت اين قانون ندارد و محل اقامت خوانده نمي تواند ملاك باشد. تعيين محل اقامت بسيار مشكل است. زيرا اقامتگاه تجاري و يا اقامتگاه مسكوني و اقامتگاه اتفاقي گاه معارض است. به ويژه در شركت هاي تجاري كه در بسياري از كشورها فعاليت دارند تعيين محل اقامت مشكل است.

شايد در رابطه با صلاحيت محكمه قانون محل اقامت دادگاه كه همان قانون مقر دادگاه است ملاك باشد اما الزاماً كشور مقر دادگاه نمي تواند قانون خود را بر طرفين دعوي تحميل نمايد و ممكن است به هيچ عنوان مورد نظر طرفين قرارداد نباشد. اقامتگاه زمان انعقاد و با اقامتگاه فعلي خوانده است فرق داشته باشد و دليلي ندارد كه در قرارداد قانون محل اقامت حاكم باشد.

دانلود پايان نامه رشته حقوق :قواعد حاكم بر تنظيم قراردادهاي تجاري بين المللي فروش كالا

 


بند دوم: قانون محل انعقاد قرارداد

امروزه اين تئوري از ساير تئوري ها طرفداران بيشتري دارد و در مواردي كه قانون حاكم بر قرارداد توسط متعاملين معلوم نگرديده است چون كشور محل انعقاد قرارداد است كه به قرارداد جنبه قانوني مي دهد بايد كه در مورد آثار و دعاوي و اختلاف قانون اين كشور حاكم گردد. اين تئوري نيز در قراردادها سابقه طولاني دارد و بسياري از كشورها همين ضابطه را به كار برده اند  و امروزه بيشترين طرفدار را دارد.

محل انعقاد عقد به عنوان يك عامل مشخص ارتباط از قديم الايام مورد توجه بوده و بر اساس آن قانون حاكم بر قرارداد را تعيين مي كرده اند. شايد دليل توجه خاص به اين عامل ارتباط و قبول صلاحيت قانون محل انعقاد عقد اين بوده است كه اصولاً طبق قاعده عرفي معروف حقوق بين الملل خصوصي اسناد از لحاظ طرز تنظيم در همه كشورها تابع قانون محل تنظيم خود تلقي شده اند (ماده 969 قانون مدني ايران) و طبيعي است كه حكومت قانون محل انعقاد قرارداد قاضي را از وظيفه شاق تفكيك مسائل شكلي و ماهوي رهايي مي دهد و حكومت قانون واحدي را بر قرارداد امكان پذير مي سازد، (البته لازم بذكر است مسائل شكلي صرفا" مربوط به اسناد نبوده بلكه مسائل آئين دادرسي را هم در بر مي گيرد اين درحاليست كه دادگاه يك كشور، آئين دادرسي بيگانه را اجرا نمي نمايد حتي اگر سند در آن كشور تنظيم شده باشد.) معذلك اين عامل ارتباط از دو لحاظ مورد انتقاد واقع شده است يكي از لحاظ جنبه تصادفي بودن آن و ديگري از لحاظ مشكلات مربوط به تعيين محل انعقاد عقد(در مورد عقد غايبين)زيرا قوانين كشورهاي مختلف در خصوص زمان انعقاد عقد درقراردادهاي مكاتبه اي با يكديگر تفاوت دارند. در بعضي كشورها (در نظام حقوق انگليسي - آمريكايي) قرارداد به محض پست كردن قبولي (پذيرش) منعقد شده تلفني مي گردد در حالي كه در بعضي كشورهاي ديگر (در نظام حقوق نوشته) انعقاد عقد را موكول به وصول قبولي به محل اقامت ايجاب كننده (پيشنهاد كننده) دانسته و يا حتي احتياط را بيشتر كرده و قرارداد را زماني منعقد شده تلقي مي كنند كه ايجاب كننده از قبولي قابل مطلع شده باشد . بدين ترتيب محل انعقاد عقد بسته به تشخيص زمان انعقاد عقد بوده و قاعدتاً بايد اين نكته فرعي بررسي شود كه براي روشن كردن محل انعقاد عقد چه راه حلي را بايد انتخاب كرد.[1]

[1]  ماده 968 قانون مدني ايران.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲ آبان ۱۳۹۷ساعت: ۰۱:۴۵:۳۸ توسط:محمد موضوع: نظرات (0)

قواعد حاكم بر تنظيم قراردادهاي تجاري بين المللي فروش كالا

نقش پيشنهاد در تشكيل قرارداد

نقش ايجاب و ميزان تاثير آن در تشكيل عقد، به رغم بداهت و شهرتي كه پيدا كرده است محل بحث است. نظر رايج و پرآوازه بر آن است كه هر قرار داد متشكل از چند عنصر اساسي است كه ايجاب فقط يكي از آنهاست. به عنوان مثال در اصول موسسه[1] آمده كه: قرارداد ممكن است با قبول يك ايجاب يا رفتار طرفين آن چنان كه براي نشان دادن توافق كافي باشد، منعقد شود.[2] و يا اينكه؛ بر اساس اين نظريه كه در كنوانسيون بيع بين المللي كالا[3] پذيرفته شده است، مي توان چنين گفت كه ايجاب يك موجود ناقص اعتباري است كه از سوي گوينده آن به وجود ميآيد. به بيان ديگر ايجاب يك وجود اقتضايي دارد كه در صورت عدم پيدايش موانع، قبول مخاطب، آنرا كامل كرده و داراي اثر حقوقي ميكند[4] مقصود از موانعي كه پيدايش آنها ايجاب را نابود ميكند همان مواردي است كه به عنوان عوامل زوال ايجاب مطرح مي باشد.

 


گفتار دوم: اقسام ايجاب

ايجاب را از جهات گوناگون ميتوان تقسيم بندي كرد. يكي از جهت مخاطب يا مخاطبان ايجاب و ديگري از جهت زمان و مهلت تعيين شده براي قبول.

 


بند اول: از جهت مخاطب ( ايجاب عام و خاص )

در تعريفي كه در ابتداي اين بخش از ايجاب ارائه شد به اين نكته اشاره شد كه گوينده ايجاب ممكن است آن را ناظر به شخص معين يا عموم مردم واقع سازد. لذا  نكته جالب توجه اين است كه به رغم پذيرش ايجاب عام درحقوق داخلي كشورهاي ديگر، اين مسئله دركنوانسيون بيع بين المللي كالا پذيرفته نشده است اين كنوانسيون مقررمي دارد كه [5]:«پيشنهاد جز درموردي كه خطاب به يك يا چند فرد معين است، صرفا دعوت براي ايجاب محسوب ميگردد مگر درصورتي كه پيشنهاد كننده خلاف آن را بوضوح اعلام نمايد.»

چنانكه ملاحظه مي شود ماده مذكور «اصل را برخاص بودن ايجاب نهاده و ايجاب عام را جز در صورت تصريح نپذيرفته است.» مفسرين دليل وضع اين قاعده راعدم وجود قصد التزام درچنين مواردي مي دانند[6] و لذا درصورتي كه گوينده ايجاب تصريح به وجود قصد التزام نسبت به عموم كند، استتثنائا ايجاب عام مانعي ندارد.

 


بند دوم: از جهت مدت اعتبار (ايجاب ساده ومهلت دار)

پيش ازاين گفته شد كه ايجاب موجودي است اعتباري كه مخلوق اراده گوينده آ ن است، بنابراين مي توان اين را نيز افزود كه مدت حيات واعتبار آ ن هم بستگي به خواست واراده موجب دارد. اما با توجه به اينكه اين اراده تا موقعي كه به اطلاع مخاطب نرسد ارزش و تاثير حقوقي پيدا نمي كند. ايجاب از چهت مهلت تعيين شده براي قبول داراي اقسامي خواهد شد. معقول، مدت اعتبار ايجاب خواهد بود كه به تناسب مورد معامله نوع گفتگو و ساير اوضاع و شرايط معامله تفاوت مي كند.[7]

كنوانسيون بيع بين المللي كالا ضمن قبول اين مطلب تعيين مهلت معقول را به عهده عرف نهاده است، در كنوانسيون مزبور اينچنين آمده است: «هرگاه اعلام رضا… درصورت عدم تعيين مدت، ظرف يك مدت متعارف به وي (گوينده ايجاب) واصل نگردد، قبول نافذ نخواهد بود.»[8]

همچنين ممكن است گوينده از مخاطب بخواهد قبولي خود را فوري اعلام كند اين فرض نيز همانند فرض نخستين بوده و فوريت با توجه به اوضاع و شرايط مربوط به قرارداد تفسير مي شود. احتمال ديگر دراين زمينه آن است كه براي اعتبار ايجاب مدت معيني تعيين شده و براي قبول مهلت خاصي در نظر گرفته شود. باتوجه به اينكه ايجاب را موجود اعتباري و مخلوق اراده گوينده آن دانستيم قهرا تعيين مدت براي اعتبار و تاثير آ ن نيز مانعي نداشته و تابع خواست خالق آن است و لذا براي صحت چنين فرضي مانعي وجود ندارد.[9]  لذا تعيين مدت براي ايجاب مورد پذيرش است و اين نشان دهنده آن است كه تازماني كه ايجاب عرفا داراي اعتباراست قبول موثر خواهد بود.

تنها پرسش مهمي كه درمورد ايجاب مهلت دار مطرح است، امكان رجوع وعدول گوينده ايجاب از آن طي مهلت تعيين شده است، آيا تعيين مدت براي قبول به معناي التزام به عدم رجوع ازايجاب است؟ اين پرسشي است كه در مباحث بعدي پاسخ داده خواهد شد.

دانلود پايان نامه رشته حقوق :قواعد حاكم بر تنظيم قراردادهاي تجاري بين المللي فروش كالا

     تاكيد براين نكته ضرورتي ندارد كه تعيين مهلت براي ايجاب دركنوانسيون بيع بين المللي كالا[10] و درساير كشورها نظير آمريكا[11]، انگليس[12] مورد قبول قرارگرفته و به همين دليل، چنانكه خواهيم ديد انقضاي مهلت درتمام نظامهاي حقوقي مورد بحث يكي از عوامل زوال ايجاب به شمار مي رود.

[1] ماده 1-1-2 از اصول موسسه.

[2]  كاتوزيان، جلد اول، ص 336-335.

[3]  ماده 23كنوانسيون.

[4]  جعفري لنگرودي، محمدجعفر؛ تاثير اراده در حقوق مدني، ص 52.

[5]  بند 2 از ماده 14 كنوانسيون.

[6] Honnold ,john 1980. p.161

[7]  اسنهوري،عبدالرزاق؛الوسيط في شرح القنون المدني الجديد 294/1 و خان عدل، سيد مصطفي (منصور السلطنه)؛ حقوق مدني، ص 112.

 


[8]  بند 2 ماده 18 كنوانسيون.

[9]  جعفري لنگرودي، محمدجعفر، تاثير اراده در حقوق مدني، ص 53.

[10]  بند 2 از ماده 18 كنوانسيون وين.

[11] American jurisprudence vol. 67, p. 76.

[12] Anson's Law of contract p.52.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲ آبان ۱۳۹۷ساعت: ۰۱:۴۲:۵۴ توسط:محمد موضوع: نظرات (0)

پايان نامه اهداف و ارزش هاي قصه گفتن -اثر قصه درماني بر كاهش علائم پرخاشگري كودكان

داستان وقصه نقش بسيار مهمي در تكوين شخصيت كودك دارد. از طريق قصه ها و داستان هاي خوب كودك به بسياري از ارزش هاي اخلاقي پي مي برد . پايداري  شجاعت نوع دوستي  اميدواري  آزادگي  جوانمردي  طرفداري از حق و حقيقت و استقامت در مقابل زور و ستم ارزش هاي هستند كه هسته ي مركزي بسياري از قصه ها و داستانها را تشكيل مي دهند قصه ها ابزار بنيادين  "معنادي دهي " و الگوي طبيعي تفكر محسوب مي شوند كه ما پيش از مدرسه از طريق افسانه ها داستان هاي كودكانه و تاريخچه ي خانوادگي خود آنها را فرا مي گيريم.(تاج آبادي،رحيمي ، شعباني1389).

قصه گويي فعاليتي است كه از انسانها انسان مي سازد و افراد به وسيله ي قصه هايي كه مي شنود شكل داده مي شوند . قصه گويي شيوه اي شگفت انگيز  براي بالا بردن درك رفتارهاي شفاهي و عملي است و در برگيرنده ي بازنمايي هايي از خود و جهان و شخصيت هاي مختلفي است كه افراد با آنها تعامل برقرار مي كند و به اين ترتيب روابط آنها را با ديگران از پيش شكل مي دهند ( ديماجيو [1]و همكاران 2003به نقل از شيباني  يوسفي لويه  و دلاور 1385). استفاده از قصه ها و حكايت براي آموزش و شناساندن حقيقت  شيوه هاي درست زندگي كردن  اخلاقيات و روش هاي دست يابي به كمال و موفقيت  به اندازه ي تاريخ بشر قدمت دارد . اصطلاح قصه گويي اين موضوع را ممكن است به ذهن برساند كه قصه بخشي از ارتباط جدي محسوب نمي شود بلكه صرفا براي سر گرمي است در حالي كه قصه ها به ما مي گويند  در اين جهان چگونه باشيم و اين فرصت را مي دهد تا ديدگاه خود را نسبت به واقعيت تغيير دهيم . به عبارت ديگر قصه ها بيانگر باورهاي افراد درباره ي خودشان است ( برادلي ،  كروين، بورچينال ، امكادو  و گاريكا[2] 2001 ).

دانلود متن كامل پايان نامه ارشد : بررسي اثر قصه درماني بر كاهش علائم پرخاشگري كودكان دبستاني

 


قصه هاي  درباره انسانها  جانوران  موجودات خيالي  و اشيايي از قبيل ساعت  قطار  و انسان است . انسانها موجودات و اشياي خيالي در قصه هاي كودكان داراي شخصيت  باور  و فكر و احساس هستند . هنگامي كه يك قصه گفته مي شود موضوع شكل مي گيرد  مسائل مختلف   آشكار مي شود و شخصيت ها  و اشياي قصه با افكار  هيجانها و رفتار خاص پاسخ مي دهند  هنگامي كه يك كودك به قصه گوش مي دهد ممكن است با يك شخصيت  و يا يك موضوع و يك حادثه در قصه همانند سازي كند  در نتيجه  همانند سازي  را به زندگي خود فرافكني     مي كند . علاقه ي  وي به افكار  و احساس ها  و رفتارهاي شخصيت هاي قصه  به او اجازه مي دهد تا  در تجارب شخصيت هاي قصه سهيم باشد  و باور  و افكارها و تجارب هيجاني  اين شخصيت ها را بر خود فرافكني كند  ودر نتيجه  مي تواند به صورت فرافكنانه بر روي پريشاني هاي هيجاني خود  كار كند (فرگان [3]2002).

قصه گويي هنر گوش دادن را تقويت مي كند وچنانچه قصه اي كه براي كودكان نقل مي شود ارزش شنيدن  داشته باشد  آنان مشتاق يادگيري كليدهايي مي شوند كه نمادها را براي آنها مي گشايند  و معنا مي كنند . كودك كاملا با شخصيت ها ي  حوادث قصه همراه مي شود و آنها را با ديگر موقعيت هاي زندگي روزمره خود همسان مي پندارد  شنيدن قصه  امكان تصوير سازي را براي كودك فراهم مي سازد . كودك با شنيدن قصه ها اعمال و شخصيت هاي آن  را خلق مي كند  و اين توانايي بر رشد اجتماعي و شناختي كودك تاثيري مثبت دارد.  ( كوك ، تايلور، سيلورمن[4]  2004).

قصه ها به كودكان فرصتي مي دهد كه خيالبافي هايشان  را بيان كنند  و موقعيت هاي متضاد را بررسي كنند و آنها را قادر مي سازد به مسائل  و احساس هاي مهم بپردازند . كودكان  از راه تغيير و تبديل قصه ها  و حكايت ها تشخيص مي دهند  كه تا چه  اندازه مي توانند  تغيير كنند و درباره ي روايت هاي خود احساس  به دست  آورند و مسئوليت  قصه هاي خود  را بپذيرند . داستان سرايي  ابزاري حساس  براي فهم افكار  كودكان و شناسايي  گرايش هاي آنان و كمك به  آنها براي درك دقيق تر  جهان پيرامون خود است . قصه گويي به كودكان كمك مي كند  وقايع چاره ناپذير  را شناسايي  كنند .

براي مثال كودك بيماري كه بايد به بيمارستان  برود احساس بهتري پيدا مي كند . قصه گويي همچنين به كودكان در فهم اين نكته كمك     مي كند كه ديگران نيز تجربه هايي همانند  حوادث زندگي او دارند . مثلا  كودكاني  كه در معرض سوء استفاده جنسي  قرار گرفته اند  هنگامي كه مي فهمند كودكان ديگر احساس  مشابهي با آنها  دارند  احساس بهتري  پيدا مي كنند . كودكان  اين موضوع را با خواندن قصه هايي مي فهمند كه  با شخصيت هاي آنها  تجارب  مشابهي داشته اند . بنابراين در قصه گويي كودكان از اينجا و اكنون رها مي شوند  و فراتر از آنچه مي بينند  و در دسترس است گام بر مي دارند (پاركر  و اشر[5] 1993 ).

[1] - Dimmagio

[2] - Bradley,Corweyn,Burchinal,Mcadoo&Garica

[3] - Forgan

[4] - Cook,Taylor&Silverman

[5] - Parker&Asher


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲ آبان ۱۳۹۷ساعت: ۰۱:۴۰:۰۶ توسط:محمد موضوع: نظرات (0)

فروش فايل پايان نامه : تاثير آموزش كنترل پرخاشگري والدين بر كاهش علائم نافرماني در كودكان مبتلا به نافرماني مقابله اي

بايد توجه داشته باشيم كه معمولاً اختلالاتي همراه اختلال نافرماني هستند. اين اختلالات عبارتند از اختلال نقص توجه- بيش فعالي، اختلال خلق، اضطراب و افسردگي(باري، 2001). زمينه و ماهيت اين ارتباط به درستي مشخص نشده است. مطالعات جامعي از كودكان داراي اختلال نقص توجه- بيش فعالي نشان مي دهد كه 40 درصد از كودكان داراي اين اختلال به اختلال نافرماني مبتلا بوده اند. كودكاني كه هر دو اختلال را دارند، پرخاشگرتر هستند، مشكلات رفتاري بيشتري دارند و افت تحصيلي شديدتري را نشان مي دهند  نيز از طرف همسالان بيشتر طرد مي شوند.به نظر مي آيد اختلال نقص توجه- بيش فعالي بروز نافرماني را تسهيل مي بخشد(گرين و بيدرمن[1]، 2002). در يك مطالعه جامع از كودكان داراي علائم اختلال نافرماني 14 درصد اختلال نقص توجه- بيش فعالي، 14 درصد اضطراب و 9 درصد هم افسردگي داشتند. در مطالعه ديگري محققان دريافتند كه كودكان داراي علائم اختلال نافرماني به احتمال زياد در برابر گروه مرجع افسردگي ماژور شديد يا اختلال دو قطبي داشتند. در مورد اختلالات يادگيري و اختلال زبان همراه با اختلال نافرماني مطالعات كمي وجود دارد.(اسكالز، 1999) يكي ديگر از اختلالات همراه، اختلال سلوك است با اينكه نمي توان با قطع و يقين گفت كه اختلال نافرماني به اختلال سلوك منجر مي شود اما تقريباً همه كودكان داراي علائم اختلال سلوك يك تشخيص اختلال نافرماني زودتر داشته اند(باركلي، 1997). ارتباط بين سطوح اختلال نافرماني شديد و اختلال سلوك در مطالعات بيان شده است. اختلال نافرماني مي تواند يك پلكان براي ايجاد وتشديد علائم اختلال سلوك باشد. نوجواناي كه هم اختلال نافرماني و هم اختلال سلوك داشته اند، اختلالات خلق و آسيب هاي اجتماعي بيشتري نسبت به نوجواناني كه فقط اختلال نافرماني داشته اندف نشان داده اند(باري، 2001)

2-2-6 پيش آگهي

درمان اختلال نافرماني بستگي به شدت، فراواني، اختلالات همراه و سن بروز اختلال دارد. در زمينه پيش آگهي اختلال مزبور اتفاق نظر وجود ندارد. عده اي معتقدند كه اكثريت كودكان داراي علائم اختلال نافرماني در آينده يك نمونه با ثبات از اختلال نافرماني، اختلال عاطفي، اختلال نافرماني همراه با اختلال نقص توجه- بيش فعالي را خواهد داشت(كن[2]، 2004). كودكاني كه تشخيص نافرماني را دريافت كرده اند ممكن است بعداً به تشخيص اختلال نقص توجه- بيش فعالي، اضطراب و افسردگي تغيير يابند. در مطالعه اي ديگر كانر (2002) و لابر(2000) مطرح كرده اند كه حدود 67 درصد از كودكان داراي علائم اختلال نافرماني سه سال بعد تشخيص اين اختلال را دريافت نخواهند كرد و در طيف نرمال قرار مي گيرند. حدود 30 درصد كودكاني كه اختلال نافرماني را در سنين پايين تر نشان مي دهند با افزايش سن احتمال ابتلا به اختلال سلوك، اختلال نقص توجه- بيش فعالي، اضطراب و اختلال خلق در آنها افزايش مي يابد. اندرسن و كازدين(1997) نيز اين مطلب را تاييد كرده اند و معتقدند 30 درصد از كودكان داراي علائم اختلال نافرماني بعداً ملاك هاي اختلال سلوك را دريافت خواهند كرد. ياتس و استيوارت[3] (1998) بيان كرده اند كه اختلال نافرماني به عنوان يك عامل پيش گويي كننده قوي اختلالات اجتماعي در بزرگسالي است مقطع نظر از اينكه منجر به اختلال سلوك شود (كندلر[4]، 2005). باركلي(1997) نيز اختلال نافرماني را به عنوان عامل پيش گويي كننده افت تحصيلي و مشكلات اجتماعي بعدي مطرح كرده است. بروز اختلال نافرماني در سنين پايين تر و با شدت بيشتر، پيش آگهي طولاني مدت خواهد داشت. گرينبرگ(1999) اشاره كرده است كه بعضي فاكتورها مانند هوش كودك خلق و خوي او، كيفيت ارتباط كودك در جمع با معلمان و همسالان مانع پيشرفت علائم اختلال نافرماني مي شود. (مايلر، 2005).

2-2-7 علت شناسي

هيچ پيوند علّي مستقيم ميان عوامل زمينه ساز و مسائل رفتاري آتي در كودكان خردسال وجود ندارد. تنها چيزي كه مي توان گفت اين است كه برخي عوامل به مسائل رفتاري مربوط اند. بر همين بنا چند ديدگاه نظري در مورد علت نافرماني مطرح شده است.

بررسي تاثير آموزش كنترل پرخاشگري والدين بر كاهش علائم نافرماني در كودكان مبتلا به نافرماني مقابله اي

2-2-7-1 ديدگاه زيستي    

تعيين دقيق مباني زيست شناسي براي اختلال نافرماني هنوز ناشناخته است ولي مطالعاتي در اين زمينه انجام گرفته است. طبق مطالعات انجام شده، تاثير ژنتيك در مواردي كه اختلال نافرماني همراه اختلال ديگري مانند اختلال نقص توجه- بيش فعالي است آشكارتر است(ديك، ويكن و كاپريو[5]، 2005). راين[6](2002) به نقل از مايلر، 2005) مطرح ساخته كه به نظر مي رسد كه اگر كودك در معرض توكسين و نيكوتين قرار بگيرد و يا كمبود ويتامين داشته باشد به احتمال زياد به اختلال نافرماني مبتلا خواهد شد. در همين راستا مطالعه اي ديگر نشان مي دهد كودكاني كه مادرانشان در دوران بارداري سيگار مصرف مي كرده اند و يا سوء تغذيه داشته اند در خطر ابتلا به اين اختلال هستند(سارت[7]، 2002). پژوهش ها نشان داده اند كه اختلال نافرماني به علت آسيب در انتقال دهنده هاي عصبي مانند دوپامين، سرتونين و نوراپي نفرين است. افرادي كه در هر سه انتقال دنده مشكل داشته اند علائم اختلال نافرماني را شديدتر نشان داده اند. آنهايي كه در يك يا دو انتقال دهنده آسيب ديده اند علائم اين اختلال را خفيف تر نشان داده اند(باري، 2001). در مطالعه اي كه توسط راين(2002) انجام گرفته است به اين نتيجه رسيده اند كه آسيب به كرتكس پيشاني، اشكال در عملكرد انتقال دهنده هاي عصبي آدرنالين، دوپامين و سرتونين، ميزان كم كورتيزول و سطوح بالاي تستسترون در كودكان داراي علائم اختلال نافرماني ديده مي شود. مدنيك و تونين[8](2002) نيز تركيبات ژنتيك را در اختلال مورد نظر موثد دانسته اند (مارتا و مكوارد[9]، 2001).

2-2-7-2 ديدگاه روان تحليل گري

روان تحليل گران معتقدند كه تعارضات حل نشده مرحله مقعدي اين اختلال را ايجاد مي كند (لطفي كاشاني و وزيري، 1376). دلايل ديگري كه مي توان گفت در اين ديدگاه مطرح مي شوند عبارتند از:

الف- بي توجهي والدين و اطرافيان

ب- محروميت ها

ج- نيازهاي شديد

د- فشار بر خود

خ- ولادتي جديد

ممكن است برخي كودكان به طور ذاتي، استعداد نشان دادن قدرت و اظهار وجود در برابر اطرافيان را داشته باشند كه اين امر موجب كشمكش بين او و صاحبان قدرت مي شود(لطفي كاشاني و وزيري، 1376).

شكل گيري هويت در خانواده اي كه نسبت به رفتار فرزند خود كنترل شديد دارد و براي همين كودك براي مشخص كردن هويت و جايگاه خود مجبور است با خواسته هاي آنها مقابله كن(فرقاني رئيسي، 1376)

[1]- Green & Biederman

[2]- Kane

[3]- Yats & Stivart

[4]- Chandler

[5]- Dick & Viken &Kaprio

[6]- Rain

[7]- Surette

[8]- Madnik & Tonin

[9]- Martha & Markward


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲ آبان ۱۳۹۷ساعت: ۱۲:۰۱:۳۲ توسط:محمد موضوع: نظرات (0)

پايان نامه ارشد - رابطه بين مديريت كيفيت جامع و بازارگرايي عملكرد سازماني با توجه به نقش تعديل گر عوامل محيط خارجي (در شعبات شركت هاي بيمه استان گيلان)

فهرست مطالب

عنوان                                                                                                      صفحه

چكيده 1

فصل اول: كليات تحقيق

1-1) مقدمه. 3

1-2) بيان مساله. 4

1-3) اهميت و ضرورت تحقيق.. 6

1-4) مدل مفهومي تحقيق.. 7

1-5) هدف تحقيق.. 8

1-6) فرضيه هاي تحقيق.. 8

1-7) تعريف متغيرها 9

1-8) قلمرو تحقيق.. 10

فصل دوم: مباني نظري تحقيق

2-1) مقدمه. 12

2-2) مفهوم عملكرد سازماني.. 13

2-3) ارزيابي عملكرد سازماني.. 14

2-4) ابعاد عملكرد سازماني.. 15

2-4-1) عملكرد مشتري.. 16

2-4-2) عملكرد مالي. 16

2-5) عوامل موثر بر عملكرد سازماني.. 17

2-5-1) مديريت كيفيت جامع و عملكرد سازماني. 17

2-5-2) بازارگرايي و عملكرد سازماني. 18

2-5-3) عوامل محيط خارجي. 18

2-6) مديريت كيفيت جامع. 18

2-7) تاريخچه مديريت كيفيت جامع. 23

2-8) مديريت كيفيت جامع در بخش خدمات.. 24

2-9) ابعاد مديريت كيفيت جامع. 25

2-10) عوامل موفقيت مديريت كيفيت جامع. 27

2-11) بازارگرايي.. 30

2-12) ديدگاه هاي مربوط به بازارگرايي.. 33

2-12-1) ديدگاه تصميم گيري از نظر شاپيرو (1988) 33

2-12-2) ديدگاه هوشمندي بازار از نظر كوهلي و جاورسكي (1990) 34

2-12-3) ديدگاه فرهنگي از نظر نارور و اسلاتر (1990) 35

2-12-4) ديدگاه كانون استراتژيك از نظر روكرت (1992) 35

2-12-5) ديدگاه مشتري گرايي از نظر دشپند (1993) 36

2-12-6) ديدگاه تركيبي از نظر لافرتي و هالت (1999) 37

2-12-7) رويكرد قابليت هاي سازماني از ديدگاه دي (1994) 37

2-12-8) رويكرد فرهنگ سازماني چند لايه از ديدگاه هامبورگ و پفلسر (2000) 38

2-13) نتايج بازارگرايي.. 38

2-14) محيط خارجي.. 39

2-15) پيشينه تجربي.. 40

2-15-1) مطالعات انجام شده در داخل كشور. 40

2-15-2) مطالعات انجام شده در خارج از كشور. 45

فصل سوم: روش تحقيق

3-1) مقدمه. 49

3-2) روش تحقيق.. 49

3-3) جامعه آماري.. 49

3-4) روش نمونه گيري و برآورد حجم نمونه. 49

3-5) روش گردآوري داده ها و اطلاعات.. 51

3-6) ابزار گردآوري اطلاعات.. 51

3-7) اعتبار يا روايي ابزار تحقيق.. 53

3-8) اعتماد يا پايايي ابزار تحقيق.. 53

3-9) معرفي تكنيك هاي آماري.. 54

فصل چهارم: تجزيه تحليل و اطلاعات

4-1) مقدمه. 56

4-2) آمارتوصيفي متغيرها 56

4-2-1) فراواني جنسيت پاسخگويان. 56

4-2-2) فراواني تحصيلات پاسخگويان. 57

4-2-3) فراواني وضعيت تاهل پاسخگويان. 57

4-2-4) خلاصه وضعيت آمار توصيفي متغيرهاي تحقيق. 58

4-3) آمار استنباطي.. 59

4-3-1) آزمون نرمال بودن متغيرها 59

4-3-2) آزمون مدل اندازه گيري.. 60

4-3-3) آزمون مدل ساختاري.. 63

4-3-4) بررسي فرضيه هاي تحقيق. 68

فصل پنجم: نتيجه گيري و پيشنهادات

5-1) مقدمه. 72

5-2) بحث در نتايج توصيفي داده هاي تحقيق.. 72

5-2-1) توصيف داده هاي مربوط به جنسيت پاسخ دهندگان. 72

5-2-2) توصيف داده هاي مربوط به وضعيت تاهل پاسخ دهندگان. 72

5-2-3) توصيف داده هاي مربوط به سطح تحصيلات پاسخ دهندگان. 73

5-3) نتيجه گيري از آزمون فرضيه ها و مقايسه نتايج.. 73

5-3-1) نتيجه گيري از فرضيه اول. 73

5-3-2) نتيجه گيري از فرضيه دوّم 74

5-3-3) نتيجه گيري از فرضيه سوّم 75

5-3-4) نتيجه گيري از فرضيه چهارم 76

5-3-5) نتيجه گيري از فرضيه پنجم 76

5-3-6) نتيجه گيري از فرضيه ششم 77

5-4) جمع بندي و پيشنهادات.. 77

5-5) ارائه پيشنهادات براي تحقيقات آينده 79

5-6) محدوديت هاي تحقيق.. 79

منابع و مأخذ 80

پيوست 86

 


فهرست جداول

عنوان                                                                                                           صفحه

جدول 2-1: روند تكاملي مديريت كيفيت جامع. 23

جدول 2-2: ابعاد مديريت كيفيت جامع در برخي از پژوهش هاي انجام شده 25

جدول 3-1 : نحوه توزيع پرسشنامه ها در بين نمايندگي هاي بيمه در استان گيلان. 51

جدول 3-2 : ساختار پرسشنامه. 52

جدول3-3 پايايي پرسشنامه. 54

جدول 4-1: توزيع فراواني جنسيت پاسخ دهندگان. 57

جدول 4-2: توزيع فراواني تحصيلات پاسخ دهندگان. 57

جدول 4-3: توزيع فراواني وضعيت تاهل پاسخ دهندگان. 58

جدول 4-4: تجزيه و تحليل توصيفي متغيرها 58

جدول 4-5: آزمون سنجش وضعيت توزيع متغيرهاي تحقيق. 59

جدول 4-6: بارعاملي و آماره t متغير مديريت كيفيت جامع. 60

جدول 4-7: بارعاملي و آماره t متغير بازارگرايي. 61

جدول 4-8: بارعاملي و آماره t متغير عملكرد سازماني. 61

جدول 4-9: بارعاملي و آماره t متغير عوامل محيط خارجي. 62

جدول 4-10: مقادير پايايي سازههاي تحقيق. 62

جدول 4-11: بررسي روايي سازه‌هاي تحقيق. 63

جدول 4-12: ضرايب مسير سازه هاي تحقيق. 64

جدول 4-13: آزمون معني‌داري مسيرها 64

جدول 4-14: واريانس تبيين شده 65

جدول 4-15: بررسي فرضيات اول تا سوم تحقيق. 68

جدول 4-16: بررسي فرضيات اول تا سوم تحقيق. 68

 

 

 

فهرست اشكال

عنوان                                                                                                           صفحه

شكل 1-1: مدل مفهومي تحقيق. 8

شكل 4-1: ضرايب مسير و بارهاي عاملي متغيرهاي تحقيق. 66

شكل 4-2: آماره t / معني داري مسيرها 67

شكل 4-3: آماره t‌/ معني داري مسيرها مربوط به متغير تعديل گر عوامل محيط خارجي. 69

شكل 4-4: آماره t‌/ معني داري مسيرها مربوط به متغير تعديل گر عوامل محيط خارجي. 70

دانلود متن كامل :
پايان نامه:رابطه بين مديريت كيفيت جامع و بازارگرايي عملكرد سازماني با توجه به نقش تعديل گر عوامل محيط خارجي (در شعبات شركت هاي بيمه استان گيلان)


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲ آبان ۱۳۹۷ساعت: ۱۱:۱۷:۴۸ توسط:محمد موضوع: نظرات (0)

پايان نامه ارشد: درك ريسك خدمات و استراتژي هاي مديريت ريسك در آژانسهاي هاي گردشگري استان

فهرست مطالب

فصل اول كليات تحقيق. 1

1-1مقدمه. 2

1-2 بيان مسأله. 3

1-3 اهميت و ضرورت تحقيق. 5

1ـ4 اهداف تحقيق. 6

1-4-1 اهداف اصلي.. 6

1- 5 چارجوب نظري تحقيق. 6

1-6 فرضيه هاي تحقيق. 9

1-7 تعريف مفهومي و عملياتي متغيرهاي تحقيق. 9

1-7-1تعاريف مفهومي متغيرها 9

1-7-2 تعارف عملياتي متغيرها 11

1-8  قلمرو تحقيق. 11

1-8-1 قلمرو موضوعي.. 11

1-8-2 قلمرو مكاني.. 12

1-8-3 قلمرو زماني.. 12

1-9 جمع بندي.. 12

فصل دوم مباني نظري و پيشينه تحقيق. 13

2-1 مقدمه. 14

2-2 ماهيت و تعريف ريسك... 14

2-3 تعريف ريسك ادراك شده 15

2-4 انواع ريسك ادراك شده 16

2-4-1  ريسك مالي.. 16

2-4-2 ريسك اطلاعات شخصي.. 16

2-4-3  ريسك عملكردي.. 17

2-5  فلسفه مديريت ريسك... 17

2-6 اهميت و ضرورت مديريت ريسك... 18

2-7 نظريه اقدام مستدل. 19

2-8 مروري بر نظريه رفتار برنامه ريزي شده آجزن. 19

2-9 مديريت ريسك يكپارچه. 21

2-10 ريسك ادراك شده و اهميت آن. 28

2-11 گردشگر و ريسك ادراك شده 34

2-12 ابعاد ريسك ادراك شده 35

2-13 متغيرهاي جمعيت شناختي و ريسك ادراك شده 41

2-14  تعريف گرشگري.. 45

2-15  تاريخچه گردشگري در جهان. 46

2-16  تاريخچه گردشگري در ايران. 47

2-17  اهميت صنعت گردشگري.. 48

2-18  آثار گردشگري.. 49

2-18-1  اثرات اقتصادي.. 49

2-18-2  شهر و گردشگري.. 50

2-19  ضرورت برنامه ريزي و مديريت گردشگري شهري.. 53

2-20 پيشينه مطالعاتي.. 55

2-20-1 مطالعات داخلي.. 55

2-20-2  مطالعات خارجي.. 57

2-21  جمع بندي و ارائه مدل مطالعاتي.. 63

فصل سوم روش اجراي تحقيق. 65

3 ـ 1 مقدمه. 66

3 ـ 2 روش تحقيق. 67

3 ـ 3  جامعه و نمونه آماري.. 67

3 ـ 4  حجم نمونه. 68

3 ـ 5  روش و ابزار گردآوري داده ها 69

3-5-1 روش جمع آوري داده ها 69

3-5-2 ابزار جمع آوري داده ها 69

3 ـ 6  روايي ابزار تحقيق. 69

3 ـ 7 پايايي ابزار تحقيق. 70

3 ـ 8  روش تجزيه و تحليل داده ها 71

3-9 جمع بندي.. 71

فصل چهارم تجزيه و تحليل دادهها 72

4  -1 مقدمه. 73

4-2آمار توصيفي.. 74

4-3 آمار استنباطي.. 85

4-3-1 آزمون نرمال بودن متغيرها 85

4-3-2 بررسي مدل اندازه گيري.. 85

4-3-2-1 بررسي پايايي.. 86

4-3-2-2 بررسي روايي سازه 92

4-3-3 مدل كلي.. 92

4-3-3-1 ضرايب مسير. 93

4-3-3-2 آماره t 94

4-3-3-3 ضريب تعيين (R2) 95

4-3-4 بررسي فرضيه ها 98

4-4 جمع بندي.. 99

فصل پنجم: نتيجه گيري و پيشنهادات.. 100

5-1 مقدمه. 101

5-2 نتايج آمار توصيفي.. 101

5-2-1 توصيف ويژگي هاي جمعيت شناختي پاسخ دهندگان. 101

5-2-2 توصيف متغير رفتار مقابله در برابر ريسك... 102

5-2-3 توصيف متغير ريسك خدمات درك شده 102

5-2-4 متغير هنجار خدمات درك شده 102

5-2-5 توصيف متغير باورها در مورد خدمات.. 102

5-2-6 توصيف متغير كنترل رفتار درك شده 102

5-2-7- توصيف متغير رفتار مقابله در برابر ريسك درك شده 103

5-3 نتايج آزمون فرضيه ها 103

5-4 پيشنهادهاي كاربردي تحقيق. 105

5-5 محدوديت هاي تحقيق. 106

5-6 پيشنهاداتي براي محققين آينده 107

منابع و مآخذ. 108

الف)منابع فارسي.. 108

الف)منابع انگليسي.. 112

پيوست و ضمائم. 115

 

 

 

فهرست جداول

جدول 2-1: مطالعات انجام شده در خصوص انواع ريسك هاي ادراك شده 24

جدول4-1 : جنسيت پاسخگويان. 74

جدول 4-2 : سن پاسخگويان. 75

جدول 4-3 : تحصيلات پاسخگويان. 76

جدول 4-4 : سابقه پاسخگويان. 77

جدول 4-5 : تعداد پرسنل پاسخگويان. 78

جدول4-6: توصيف متغير رفتار مقابله با ريسك.. 79

جدول4-7: توصيف متغير ريسك خدمات درك شده 80

جدول4-8: توصيف متغير هنجار خدمات درك شده 81

جدول4-9: توصيف متغير باورها درمورد خدمات.. 82

جدول4-10:توصيف متغير كنترل درك شده 83

جدول4-11: توصيف متغير رفتار مقابله در برابر ريسك درك شده 84

جدول 4-12: آزمون سنجش وضعيت توزيع متغيرهاي تحقيق. 85

جدول 4-13: بارعاملي متغير رفتار مقابله در برابر ريسك.. 86

جدول 4-14: بارعاملي متغير ريسك خدمات درك شده 87

جدول 4-15: بارعاملي متغير رفتار هنجار هاي خدمات درك شده 88

جدول 4-16: بارعاملي متغير باورها در مورد خدمات.. 88

جدول 4-17: بارعاملي متغير كنترل درك شده 89

جدول 4-18: بارعاملي متغير رفتار مقابله در برابر  ريسك درك شده 89

جدول 4-19: مقادير آلفاي كرونباخ  و پايايي تركيبي سازه هاي مدل. 90

جدول 4-20: گزارش معيار روايي همگرا (AVE) 91

جدول 4-21: بررسي روايي سازه‌هاي تحقيق. 92

جدول 4-22: ضرايب مسير سازه هاي تحقيق در حالت تخمين استاندارد 93

جدول 4-23: آزمون معني‌داري مسيرها 94

جدول 4-24: ضريب تعيين. 95

جدول 4-25: بررسي فرضيه ها تحقيق. 98

 

 

 

شكل 4-3: مقدار آماره t در مدل پژوهش.... 98

دانلود متن كامل:

پايان نامه درك ريسك خدمات و استراتژي هاي مديريت ريسك در آژانسهاي هاي گردشگري استان


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲ آبان ۱۳۹۷ساعت: ۱۱:۱۴:۳۵ توسط:محمد موضوع: نظرات (0)

پايان نامه ارشد - بررسي رابطه‌ي سرمايه‌ي‌ اجتماعي و ميزان گرايش به ارتكاب جرم

فهرست مطالب

عنوان...................................................................... صفحه

فصل اول: كليات تحقيق

چكيده............................................................................ 1

1-1- مقدمه.................................................................... 3

1-2- موضوع پژوهش..................................................... 4

1-3- اهميت سرمايه‌ي اجتماعي....................................... 5

1-4- سرمايه‌ي اجتماعي در جهان و ايران........................ 6

1-5- بيان مسئله............................................................. 7

1-6- ضرورت و اهميت تحقيق....................................... 9

1-7- هدف تحقيق........................................................ 10

1-8- سئوالات پژوهش................................................. 11

1-9- فرضيه هاي تحقيق............................................... 12

1-10- تعريف مفاهيم اصلي تحقيق................................ 13

فصل دوم: ادبيات تحقيق

2-1- مقدمه.................................................................. 22

2-2- مباني نظري تحقيق مفاهيم سرمايه‌ي اجتماعي و ابعاد آن................................................................................ 24

2-2-1- شبكه‌ي اعتماد................................................. 25

2-2-2-1- اعتماد اجتماعي........................................... 25

2-2-2-1-1- انواع اعتماد............................................. 25

2-2-2- انسجام اجتماعي.............................................. 27

2-2-3- جامعه‌ي مدني................................................. 27

2-2-4- مشاركت اجتماعي........................................... 27

2-2-5- ماهيت و منشاء سرمايه‌ي اجتماعي.................... 28

2-2-6- هنجارها و ارزش ها......................................... 28

2-2-7- شبكه ها.......................................................... 29

2-3- نظريات جامعه شناسانه در مورد سرمايه‌ي اجتماعي 30

2-3-1-نظريه جيمز كلمن............................................. 31

2-3-2- نظريه كلاس افه و سوزان فوش........................ 34

2-3-3- نظريه پير بورديو.............................................. 34

2-3-4- نظريه مايكل ولكاك و ديپا نارايان..................... 36

2-3-4-كاركرد و هدف سرمايه‌ي اجتماعي..................... 38

2-3-5- نظريه فرانسيس فوكوياما................................... 39

2-4- جرم و انحرافات اجتماعي.................................... 44

2-4-1- انواع جرم....................................................... 45

2-4-2- نظريه‌هاي انحرافات.......................................... 46

2-4-2-1- تئوري فشار................................................ 48

2-4-2-1-1- مرتن...................................................... 48

۲-4-2-1-2- كلوارد و اهلين........................................ 48

2-4-2-1-3- نظريه بي­سازماني اجتماعي....................... 52

2-4-2-1-4- دور كيم................................................. 53

2-4-2-1-5- نظريه خرده فرهنگي كوهن....................... 53

2-4-2-1-6- نظريه فرآيند كنترل اجتماعي..................... 54

2-5- چارچوب نظري تحقيق......................................... 56

2-6- مروري بر تحقيقات انجام شده.............................. 59

2-6-1- تحقيقات داخلي............................................... 60

2-6-2- تحقيقات خارجي............................................. 63

فصل سوم: روش شناسي تحقيق

3-1- مقدمه.................................................................. 68

3-2- روش تحقيق........................................................ 70

3-3- جامعه آماري....................................................... 70

3-4-قلمرو مكاني تحقيق............................................... 70

3-5- روش نمونه گيري حجم نمونه............................... 71

3-6- تكنيك تجزيه و تحليل يافته ها.............................. 71

3-7- اعتبار(روايي) ابزار تحقيق..................................... 72

3-8- اعتماد(پايايي) ابزار تحقيق.................................... 72

فصل چهارم: تجزيه و تحليل داده ها

4-1- يافته‌هاي توصيفي................................................. 76

4-2- يافته‌هاي تحليلي.................................................. 79

فصل پنجم: نتيجه گيري و پيشنهادات

5-1- مقدمه.................................................................. 88

5-2- يافته‌ها و نتايج كلي تحقيق.................................... 90

5-3- بحث و نتيجه گيري.............................................. 91

5-4- ارائه‌ي راهكارها................................................... 94

5-5- پيشنهادات........................................................... 94

5-5- محدوديت‌ها وموانع تحقيق................................... 98

منابع تحقيق................................................................ 100

ضمايم........................................................................ 106

 

 


 

فهرست جداول

عنوان.................................................................... صفحه

جدول 1-2: تعاريف پيرامون سرمايه‌ي اجتماعي....... 38

جدول 2- 2: هدف و كاركرد سرمايه‌ي اجتماعي...... 38

جدول 1-3: مقدار آلفاي به دست آمده براي متغيرهاي تركيبي........................................................................ 74

جدول1-4 :توزيع پاسخگويان براساس جنس............ 76

جدول 2-4 :جدول توزيع فراواني پاسخگويان برحسب تحصيلات................................................................... 77

جدول3-4 :جدول توزيع فراواني پاسخگويان براساس سن............................................................................. 78

جدول شماره 4-4: رابطه بين ميزان سرمايه‌ي اجتماعي و گرايش به ارتكاب جرم........................................... 80

جدول شماره 5-4: رابطه بين ميزان مشاركت اجتماعي و گرايش به ارتكاب جرم........................................... 81

جدول شماره 6-4: رابطه بين ميزان كنترل اجتماعي و گرايش به ارتكاب جرم.............................................. 82

جدول شماره7-4: رابطه بين ميزان پيوند اجتماعي و گرايش به ارتكاب جرم.............................................. 83

جدول شماره ي11-4: آزمون مقايسه سرمايه‌ي اجتماعي دانش آموزان دختر و پسر........................................... 84

جدول شماره 10-4: رابطه بين ميزان اعتماد اجتماعي و گرايش به ارتكاب جرم.............................................. 85

جدول شماره 9-4: رابطه بين ميزان رعايت هنجارهاي اجتماعي و گرايش به ارتكاب جرم............................ 86

 

 

 


 

فهرست نمودارها

عنوان.................................................... صفحه

نمودار1-4 :توزيع پاسخگويان براساس جنس.................. 76

نمودار2-4 :توزيع پاسخگويان براساس تحصيلات........... 77

نمودار3-4 :جدول توزيع فراواني پاسخگويان براساس سن 78

 

 

متن كامل :
پايان نامه بررسي رابطه‌ي سرمايه‌ي‌ اجتماعي و ميزان گرايش به ارتكاب جرم


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲ آبان ۱۳۹۷ساعت: ۱۱:۱۱:۲۳ توسط:محمد موضوع: نظرات (0)